مزایای فراوان چای قرمز

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، شما ممکن است چای بنوشید زیرا آن را دوست دارید و یا این که می توانید آن را برای حفظ سلامتی بنوشید، به هر حال اگر شما علاقه مند به دانستن یافته های تحقیقات کنونی مربوط به مزایای چای قرمز هستید، این متن را مطالعه کنید.

مزایای فراوان چای قرمز چای پرمصرف ترین نوشیدنی در دنیاست و این یک نوشیدنی سالم است که مزایای سلامتی بسیاری را به ارمغان می آورد (اگر به همراه آن قند و شکر مصرف نکنید). انواع مختلف چای مانند سیاه، سبز، سفید، اولانگ، قرمز، از جمله چای های گیاهی محبوب در سراسر دنیا هستند. این چای ها از برگ های جوان یک درخت همواره سبز در هوای گرم و معروف به کاملیا سینن سیس (Camellia sinensis) گرفته می گردد. برگ این درخت دارای پلی فنول است. پس از دم کردن، برگ چای تیره تر می گردد.

دانستنی هایی در خصوص چای

چای سبز و چای سفید، چای هایی هستند که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و به سرعت دم می شوند. چای سیاه و سفید از برگ های چای خشک شده، خرد شده و تخمیر شده ساخته می شوند. همان طور که در بالا ذکر شد، صرف نظر از روش دم کردن، چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ، همه حاوی پلی فنول هستند. آیا می دانید که چای در رتبه بندی ORAC بالاتر یا دارای رتبه بیشتر از بسیاری از میوه ها و سبزیجات است؟ نمره ORAC پتانسیل آنتی اکسیدانی غذاهای گیاهی را اندازه گیری می نماید.
چای قرمز
چای رویبوس پر از پلی فنل ها و فلاونوئیدها است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد یاری می نماید.

این یک نوع چای گیاهی است. و شبیه چای سبز است، اما مزایای بیشتری نسبت به چای سبز دارد، و از جمله خواص سلامتی بیشتری به همراه دارد. این چای از درختان کاملیا تهیه نشده اما از گیاه زینتی بومی آفریقای جنوبی به نام رویبوس (ROY-boss) ساخته شده است که پر از پلی فنل ها و فلاونوئیدها است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد یاری می نمایند. رادیکال های آزاد در غیر این صورت می توانند دفاع طبیعی را تضعیف نمایند و در نهایت منجر به پیری و آغاز بیماری ها شوند.

چای قرمز به شما تمام مزایایی که به وسیله سایر چای ها ارائه می گردد، را می دهد، اما مهم ترین واقعیت این است که کاملاً بدون کافئین است و این باعث می گردد مفیدتر باشد. در حالی که شما می توانید از مصرف اندازه نامحدود آن لذت ببرید، و از همه مزایا و خواص مؤثر بر سلامتی آن لذت ببرید، در عین حال شما می توانید خود را از اثرات بد مصرف بیش از حد کافئین دور نگه دارید.

مزایای بهداشت چای رویبوس
* این چای بدون کافئین است و تأثیر آرام بخش بر سیستم عصبی مرکزی دارد.

* این یاری می نماید تا آلرژی هایی مانند تب، آسم و اگزما را کنترل کند.

* این چای، هر چند قرمز رنگ است، کاملاً خالص و طبیعی است و حاوی مواد افزودنی، نگهدارنده ها یا رنگ ها نیست.

* این چای باعث جذب آهن در بدن می گردد.

* اشتها را کنترل می نماید و بنابراین برای کاهش وزن مفید است.

* دارای اسید اگزالیک نیست و از این رو افرادی که با مشکل سنگ کلیه روبرو می شوند می توانند بدون دغدغه آن را مصرف نمایند.

* این چای می تواند برای استرس ذهنی و افسردگی خفیف تجویز گردد، و به عنوان آرام بخش عمل می نماید.

* عناصری مانند پتاسیم و مس، که برای چندین عمل متابولیکی لازم هستند، می توانند به وسیله مصرف منظم چای قرمز به دست آیند.

* خواص ضد اسپاسموتیک چای یاری می نماید مسائل معده و گوارشی مانند تهوع، استفراغ، سوزش سر دل و زخم معده را از بین ببرد.

* این چای اندازهِ کافی کلسیم، منگنز و به خصوص فلوراید را برای تقویت دندان ها و استخوان ها فراهم می نماید.

* طبق تحقیقات اداره کشاورزی ایالات متحده آمریکا، غذاهای غنی از فلاونوئید مانند چای به مزایای قلبی عروقی یاری می نمایند. چای قرمز برای سلامت قلب مفید است.

* روی و آلفا هیدروکسی اسید موجود در چای می تواند شما را در لذت داشتن پوستی سالم یاری کند. منیزیم موجود در چای باعث ایجاد یک سیستم عصبی سالم می گردد.

* بعضی از مزایای مهم چای قرمز برای پوست این است که شما می توانید چای را مستقیما به پوست خود به عنوان یک محلول بزنید و چای می تواند خارش، بثورات و آفتاب سوختگی را هنگام اضافه شدن به آب حمام از بین ببرد.

* چای برای بیماری های شایع نوزاد مانند کولیک و گرفتگی های معده بسیار مفید و عالی است. قبل از دادن چای به نوزاد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. تجویز بیش از حد ممکن است منجر به بعضی عوارض جانبی خاص گردد.

* مزیت قابل توجهی که در میان تمام مزایای چای قرمز برجسته تر می باشد این است که با آنتی اکسیدان ها همراه است که به کاهش اثرات رادیکال های آزاد که باعث سرعت بخشیدن به فرایند پیری و تأثیر منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن می گردد، یاری می نماید. چای به مبارزه با بیماری های مختلف از جمله سرطان یاری می نماید.

* چای قرمز از نظر کلسیم مانند شیر و سایر محصولات لبنی غنی از کلسیم است. چای می تواند برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز (مشکل هضم محصولات لبنی) مفید باشد. مصرف این چای به مسائل معده منجر نمی گردد و بعلاوه باعث افزایش سطح انرژی فرد می گردد.

* مصرف بیش از حد چای می تواند منجر به عوارض جانبی خاصی گردد. تحقیقات بیشتری برای اثبات بی خطر بودن چای برای زنان باردار و شیرده لازم است. تا آن موقع، آنها باید از نوشیدن آن اجتناب نمایند. به همین ترتیب، اگر شما داروهایی برای دیابت یا سایر بیماری ها مصرف می کنید، قبل از انتخاب نوع چای باید با پزشک خود مشورت کنید. عناصر موجود در چای ممکن است با داروهای شما اختلال ایجاد نمایند و ممکن است منجر به عوارض جانبی خاصی شوند. شما همواره باید چای فراوری شده به وسیله یک نام تجاری قابل اعتماد را بخرید. صرف نظر از روش دم کردن، چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ، همه حاوی پلی فنول هستند. مصرف چای قرمز ممکن است منجر به عفونت سالمونلا گردد، اما موارد گزارش شده بسیار نادر است.

چای قرمز را می توان به عنوان یک نوشیدنی گرم یا یخ چای مصرف کرد. این یک نوشیدنی عالی است.

نوشیدن چای را یک مرتبه تجربه کنید و مطمئن هستیم دفعه بعد که شما برای خرید مواد غذایی می روید، ابتدا چای قرمز را می بینید، ضمن اینکه اکنون می دانید چقدر مفید است. استفاده از چای در رژیم غذایی منظم به حفظ سلامت کلی شما یاری می نماید.

منبع: holisticzine

منبع: راسخون

به "مزایای فراوان چای قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای فراوان چای قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید