ضد آب کردن کفشها

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، اگر قصد دارید مسیرهای پیاده روی را انتخاب کنید، انتخاب پوتین پیاده روی، مهمترین مورد برای سفر شماست. به جای اینکه فکر کنید کدام یک از مواد مقاوم در برابر آب بهترین ماده است، باید بپرسید کدام یک برای من بهترین است یا من درانتخاب کفش هایم، بیشترین ارزش را برای چه چیزی قائل هستم؟

ضد آب کردن کفشها

مواد ضد آب برایپوتین های پیاده روی

خواه چندین کیلومتر کوه را پشت سر بگذارید یا فقط چندین قدم در حیاط خلوت خود راه بروید، پوتینهای پیاده روی ضد آب لازم است. بدون آنها، پاهای خیس حداقل مسئله ای است که خواهید داشت. اما کدام مواد ضد آب برای پوتین های پیاده روی مناسب است؟ با این وجود بهتر است کدام یک تعادلی مناسب میان محافظت از شما در برابر مادر طبیعت و راحت بودن در روز برقرار خواهد نمود؟ اگر تا به امروز فکر نموده اید که چه چیزی پوتین های ضد آب را ضد آب می نماید، این مقاله برای شما مناسب است.

به هر فروشگاه لوازم جانبی در فضای باز که سر بزنید، تقریباً هر مارک پوتین یا کفش ضد آب خواهید دید. اینقدر روی آنها برچسب زده می گردد که حتی سخت است که بگوییم معنی هر برچسب چیست. دفع نماینده آب، مقاوم در برابر آب، ضد آب - این بخشی از همه روزهای ماست.

ولی کلا چه معنی می دهد؟

اگر قصد دارید راستاهای پیاده روی را انتخاب کنید، انتخاب پوتین پیاده روی، مهمترین مورد برای سفر شماست. به جای اینکه فکر کنید کدام یک از مواد مقاوم در برابر آب بهترین ماده است، باید بپرسید کدام یک برای من بهترین است یا من درانتخاب کفش هایم، بیشترین ارزش را برای چه چیزی قائل هستم؟

آنها چطور چیزی را ضد آب می نمایند؟

قبل از اینکه به سراغ مواد برویم، باید نشان دهیم که ضدآب در واقع چطور کار می نماید. این کار در ابتدا به نظر می رسد غیرممکن باشد، اینطور نیست؟ آب نمی تواند وارد گردد اما به نوعی دارای قابلیت تنفس است که اجازه می دهد رطوبت عرق از آن خارج گردد.

در اینجا نحوه کار آن آمده است: ابتدایی ترین کفشهای ضد آب، از 2 جزء تشکیل شده اند: لایه بیرونی و غشاء. لایه بیرونی: این مثل صورت پارچه است. فکرش را بکنید مثل خواننده زیبای باند که فقط آنجاست تا زیبا به نظر برسد. کار دیگری نمی نماید بجز اینکه استایل مناسبی به کفش بدهد. با DWR (دفع آب با دوام) ساخته می گردد بنابراین آب آن را خیس نمی نماید، اما در واقع ضد آب نیست. کفش های ساخته شده از چرم طبیعی در واقع از مقاومت در برابر آب برخوردار هستند.

غشاء: این شگفتی تکنولوژیکی است که پاهای شما را در شرایط طوفانی خشک نگه می دارد. غشاء و فرآیندهای غشایی، آب را با استفاده از روش تنفس خلاقانه نگه می دارند. سوراخ های موجود در غشاء بسیار کوچک هستند و در عین حال به اندازه کافی عظیم هستند تا به بخار آب اجازه دهند فرار کند. این بدان معنی است که پاهای شما هم می توانند نفس بکشند و هم خشک بمانند. بیشتر آنها با استفاده از روغن تصفیه می شوند ، بنابراین با گذشت زمان مقاومتشان را در برابر آب از دست نمی دهند.

یک راهنما برای مواد ضد آب:

باران، برف، رودخانه ها، گل و لای - همه آنها وجود دارند تا همه عمر شما را از استفاده از این پیاده روی منع نمایند. طیف وسیعی از مواد برای انتخاب وجود دارد که می توانید با وجود هر مانعی که مادر طبیعت در مقابل شما قرار می دهد، مقاومت کنید. از بین علوم مدرن که اساساً اثبات گردباد است و اسپری های اساسی که همواره در کیف شما قرار می گیرند، انتخاب متعلق به شماست. تنها بخش سخت در واقع انتخاب است. از این راهنما برای برش و خشک کردن موارد بهره ببرید:

لایه ضد آب (غشاء)

غشاء ضد آب قابل تنفس مانند Gore-Tex یا eVent به یک آستری وصل شده و سپس داخل کفش یا پوتین قرار می گیرد و به طور کامل پا را احاطه نموده و از نفوذ رطوبت جلوگیری می نماید. این نوع کفش برای تسلط بر بازار ساخته شده است. Gore-Tex بخاطر شهرتی که به دست آورده، تقریباً موقعیتی مانند یک سلبریتی دارد. به همین دلیل خوب است. این نوع ازکفشها معمولاً بهترین ترکیب از محافظت، قابلیت تنفس و راحتی را ارائه می دهند. اما به یاد داشته باشید فقط به این دلیل که آب نمی تواند وارد گردد به این معنی نیست که به لایه بیرونی کفش آسیب نمی رساند. توصیه می گردد برای حدبیشتر کردن طول عمر محصولات، کفش ها را مرتبا با یک ماده دفع نماینده آب، تمیز و نگهداری کنید.

به طور معمول این دو حالت وجود دارد: آسترهای PU (پلی اورتان) یا آسترهای Gore-Tex /eVent. اولی کار را به خوبی انجام می دهد اما رطوبت را حفظ نموده و پای شما را گرم می نماید. دومی فوق ستاره هایی با نام تجاری هستند که باعث می شوند آب را بیرون نگه می دارند و رطوبت آب را از بین می برند تا پاهای شما بتوانند نفس بکشند. بدیهی است که مواد برند، گران تر هستند.

ا:مزای

ضد آب: با داشتن یک آستر با دوام و محافظ چند لایه، آسترهای ضد آب در شرایط سخت محافظت بالایی را ارائه می دهند.

قابلیت تنفس: این واقعیت که غشایی وجود دارد به معنای حدبیشتر بودن قابلیت تنفس است. وقتی پای شما عرق می نماید، مرطوب می گردد. این باعث ایجاد ناراحتی زیادی می گردد و حتی می تواند منجر به بیماری های پوستی گردد. اما به یاد داشته باشید، قابلیت تنفس فقط وقتی اختلاف دما ایجاد می گردد آغاز می گردد. این بدان معنی است که آنها برای مناطق سردتر بهتر هستند. هنگامی که بدن شما در حال کار است و پای شما در حال عرق کردن است، درجه حرارت افزایش می یابد و اختلاف دمایی میان داخل و خارج کفش ایجاد می گردد. اگر قصد پیاده روی در یک محیط گرم را دارید، شاید بهترین راه این باشد که یک گزینه جایگزین در نظر بگیرید.

خشک کردن سریع: غشای قابل تنفس امکان خشک شدن سریع تر را فراهم می آورد. یک مزیت عظیم در طول پیاده روی های طولانی

معایب:

درز ایجاد شده: این نقاط ضعف می تواند باعث گردد آب داخل کفش بچرخد و از بین برود. اگر از چکمه های خود مراقبت خوبی می کنید، مسئله ای نخواهید داشت.

تنفس فقط در بعضی از درجه حرارت های خاص: به بالا مراجعه کنید.

طول عمر کوتاه: کفش های غشایی اغلب طول عمر کوتاه تری دارند و در صورت از بین رفتن غشاء کفش به طرز چشمگیری نشت می نماید.

توصیه می گردد برای: محیط های سرد پیاده روی های کوتاه تر و کم تحرک تر.

Gore-Tex چیست: بدهکار خواهیم بود اگر ما فوق ستاره دنیای ضد آب در فضای باز را ذکر نکنیم: Gore-Tex. این نام تجاری را می توان در همه جا از آهنگ های پاپ گرفته تا پیاده روی های محبوب پیاده روی در سراسر دنیا یافت. در حقیقت، تا حدی است که مردم به طور متناوب از Gore-Tex و ضد آب استفاده می نمایند.

پس چه چیزی آن را خاص می نماید؟

Gore-Tex در واقع یک برند اختصاصی غشاء ضد آب است که از دهه 1960 در صدر نوآوری ها قرار داشته است. این غشای مجهز به میلیاردها منفذ میکروسکوپی است که به طور ویژه برای محافظت حدبیشتر و قابلیت تنفس طراحی شده است. این نخستین پارچه تنفس، ضد آب و ضد باد بود و وقتی در دهه 1970 به جامعه معرفی گردید، سر و صدای زیادی به پا کرد. این تضمین می نماید که شما را خشک نگه می دارد. قول می دهم دلیل آن این است که همه از اسکی بازان و پیاده روی نمایندگان گرفته تا پزشکان برای محصولات خود به آن متوسل می شوند. وقتی پارچه های Gore-Tex را در یک کفش مشاهده می کنید ، می توانید اطمینان داشته باشید که کفش تحت شرایط شدید آزمایش قرار داشته است.

پوتین های چرمی

چرم ضد آب، به عنوان سبک سنتی پوتین های پیاده روی در نظر گرفته شده است. سنگین تر، با دوام تر و سخت تر، پیاده روی نماینده های حرفه ای روی آنها قسم می خورند. به طور معمول، آنها با چرم پر از دانه ساخته می شوند. چرم با یک پوشش ضد آب ترکیب می گردد. اگرچه آنها به طور خاص برای مقاومت در برابر آب طراحی شده اند ، اما مهم است که مطمئن شوید که پاهایتان کاملا در آب، غوطه ور نمی شوند. کفش / پوتین های چرم پیاده روی، هنوز هم با درز ساخته می شوند و آب می تواند داخل آن بماند.

چگونه پوتین های پیاده روی خود را ضد آب کنید:

اگرچه پوتین های چرمی در حال حاضر از مزایای گفته شده استفاده نموده اند، اما چیزهای بیشتری وجود دارد تا بتوانید خود را برای فضای عالی آماده کنید. در اینجا چند روش برای ضد آب کردنپوتین های پیاده روی شما وجود دارد. بعضی از آنها حتی با چیزهایی که در اطراف خانه قرار دارند، می توانند انجام شوند.

اسپری ضد آب: اسپری ضد آب محبوب ترین گزینه برای ضد آب کردن چکمه های پیاده روی شما است. سریع، آسان و نسبتاً ارزان است. حتما قبل از استفاده از اسپری، کفش خود را کاملا خشک کنید. بطری را به خوبی تکان دهید وآن را روی کفش بزنید. بهترین اسپری ها بی بو خواهند بود، ظاهر کفشتان را بهتر می نمایند و باعث تغییر رنگ نمی شوند.

کرم یا واکس: برای ضد آب کردن پوتینهای شما، واکس های تجاری، مبتنی بر آب زیادی وجود دارد. این پمادها عامل برنزه کردن، حفظ دوام و البته دفع آب هستند. فرمول های مبتنی بر آب به سمت نشت در می آیند و آنها را برای کفش های فرسوده ایده آل می نمایند. استفاده از آن آسان است: فقط خوب تکان دهید و آنرا روی کفش بریزید.

داروهای خانگی: آیا می دانستید که می توانید پوتین های خود را با مواد تشکیل دهنده موجود در خانه، ضد آب کنید؟ 200 میلی لیتر روغن زیتون را با 50 گرم موم زنبور عسل مخلوط کنید ، سپس آن را مقداری روغن اسطوخودوس و درخت چای مخلوط کنید. آن را در یک قوطی مخلوط نموده و آن را در آب سرد قرار دهید، آن را گرم کنید و voila کنید. خمیرتان آماده استفاده برای پوتین هایتان است.

از یک درز گیر بهره ببرید: پوتین های چرمی ضد آب با مهر و موم شده دوام بیشتری دارند و لستحکام بیشتری دارند. اگر می خواهید پاهای خشک تری داشته باشید، حتماً این کار را قبل از استفاده از درزگیر انجام دهید. یک خط نازک از سیلانت اورتان را در امتداد تمام درزهای بخیه بر روی پوتین های خود بمالید. برای دقت بیشتر ، از یک سرنگ بهره ببرید. این مرحله باعث می گردد پوتین های شما دوام بیشتری ببرد.

توجه: این مواد باعث نمی شوند مواد غیر ضدآب، ضد آب شوند. آنها فقط سطح ضد آب را که مواد قبلاً دارند، افزایش می دهند.

توصیه می گردد برای: راستاهای ناهموار. آب و هوای سخت. افرادی که به حمایت اضافی نیاز دارند.

چکمه های لاستیکی:

چکمه های لاستیکی، ارزان ترین جایگزین برای چکمه های چرمی ضد آب است. تفاوت عمده ای بین آنها و نوع پوتین هایی که قبلاً پوشیده ایم وجود دارد - چکمه های لاستیکی مقاوم در برابرآب هستند و ضد آب نیستند. این بدان معناست که آنها برای فعالیتهایی مانند:

باغبانی در باران سبک

قدم زدن به مدرسه در یک روز برفی

کار کردن در خارج از منزل در آب و هوای مرطوب

کارهای عمومی حیاط پشتی

پارو کردن برف از راستا در برف کم یا شدید

فوق العاده اند. آنها برای اقلیم های بالا مناسب هستند ولی برای فعالیتهای شدید در فضای باز مناسب نیستند، اما اگر شرایط شما خواهان آن است، آنها کارایی خوبی دارند.

نکاتی در خصوص پوتین های ضد آب

اگر این اولین بارتان است (یا حتی اگر معلول هستید)، از این نکات بهره ببرید تا اطمینان حاصل کنید که کفش های خود را به مدت طولانی تر زیبا به نظر می رسند و عالی کار می نمایند. پوتین های پیاده روی می تواند گران باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از سرمایه گذاری خود به خوبی مراقبت می کنید.

آیا واقعاً به آنها نیاز دارید ؟ حتی با تجربه ترین پیاده روی نمایندگان، می دانند که همواره نیازی به کفش ضد آب ندارند. بعضی آنها را فقط برای ماههای سردتر دریافت می نمایند که یک پای خیس می تواند مسئله جدی باشد. بعضی دیگر راحتی کفش های پیاده روی را هنگام استفاده در زمین سبک ترجیح می دهند. قبل از سرمایه گذاری، آب و هوا، فصل و زمین را در نظر بگیرید. البته اگر آب و هوای مرطوب و زمین ناهموار باشد، کفش های ضد آب یک ضرورت است.

پوتین های خود را به آرامی بشکنید: بگذارید ابتدا پوتین ها با پای شما خم شوند. با آنها قدم بزنید، در آنها عرق کنید، آنها را در طی یک پیاده روی به پا کنید. پس از نرم شدن ، وقت آن است که آنها را در راستا واقعی قرار بدهیم

مرتباً آنها را تمیز کنید: بعد از اینکه یک پیاده روی شدید کردید، تمام کاری که می خواهید انجام دهید خوابیدن است. اما ابتدا پوتین های خود را تمیز کنید. آنها بعداً از شما تشکر خواند کرد.

از قراردادن آنها در تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید: هنگام خشک کردن پوتین های خود، از قرار دادن آنها در تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. قرار دریافت کفش مرطوب در معرض آفتاب می تواند چرم را بشکند.

با پوتین های خود خوب رفتار کنید: هرگز به پوتین های خود صدمه نزنید. خودتان یک کرم برند تهیه کنید و به آنها بزنید تا ظاهری نو داشته باشند و به خوبی کار نمایند.

از فرو بردن آنها در آب خودداری کنید: هنگام پیاده روی ، کفش های خود را به طور کامل در رودخانه ها فرو نکنید. خیلی ها راه چاره این مشکل را می پرسند. در عوض ، یک جفت gator یا flip flops را همراه خود بیاورید تا از جریان عبور کنید. آنها به اندازه کافی سبک هستند تا بتوانید یک جفت از آنها را به راحتی در کیف خود حمل کنید.

پوتین های پیاده روی ضد آب در طیف وسیعی از شکل ها ، اندازه ها، (قیمت ها) و موارد استفاده قرار می گیرند. اکنون که می دانید کدام ماده ضد آب برای شما مناسب است، زمان آن رسیده است که راستاهای پیاده روی را تعیین کنید. خشک بمانید دوستان من!

منبع: جام جم آنلاین

به "ضد آب کردن کفشها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضد آب کردن کفشها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید