خبرنگاران 70سالگی خاتمه دوران ریاست جمهوری است

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه، تهران-خبرنگاران- با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای جمهوری که قصد شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشند باید سنشان کمتر از 70 سال باشد.

خبرنگاران 70سالگی خاتمه دوران ریاست جمهوری است

به گزارش خبرنگار پارلمانی وبلاگ آموزش شبکه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه و در جریان آنالیز طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، با پیشنهاد محمد رضا میرتاج الدینی مبنی بر داوطلب شدن رییس جمهوری که در دور دوم بالای 70 سال داشته باشد، مخالفت کردند.

عباس گودرزی در مخالفت با این طرح گفت: فردی که بیش از 70سال سن داشته باشد نمی تواند به سفرهای استانی برود و مسائل مردم را از نزدیک رصد کند. رییس جمهور می تواند در 4 سال بعد تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهد و فرصتی برای جوانان فراهم کند.

جبار کوچکی نژاد در موافقت با پیشنهاد میرتاج الدینی گفت: گرچه ما تجربه خوبی از دوره دوم ریاست جمهوری در این چند دهه نداریم اما پیشنهاد اجازه یافتن رییس جمهوری در دور دوم که بالاتر از 70 سال سن دارد طرح خوبی است و به نظر من تجربه و تخصص مهمتر از شرایط سنی است که باید به آن توجه گردد.

به گزارش وبلاگ آموزش شبکه نمایندگان امروز همچنین با پیشینهاد محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه مبنی بر حذف شرط سنی داوطلبان ریاست جمهوری مخالفت کردند. بدین ترتیب و بر اساس طرح اصلاح بعضی مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان باید بین 40 تا 70 سال سن داشته باشند.

نمایندگان امروز همچنین با پیشنهاد سید محمود نبویان نماینده تهران برای داوطلب انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر تابعیت ایران و عدم تابعیت دیگر کشورها در گذشته و حال موافقت کردند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 70سالگی خاتمه دوران ریاست جمهوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 70سالگی خاتمه دوران ریاست جمهوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید